Sverigedemokraterna


Kommentarer
Johanna

Tycker du har rätt men tyvärr är det ju fler än politkerna som får lida för det här. Jag är väldigt emot att ha ett främlingsfientligt parti i styrande position. Tycker det bäddar för otäcka saker i sveriges styrning.

Men helt rätt och jag skulle kunnat rösta på dom om jag inte tycket det är sjukt att de tystat ner sina "rasistiska" åsikter under valet för att säkert nu återgå till vad dom stod för innan.

2010-09-20 @ 20:46:16 | http://joelsmamma.blogg.se/
tallica

jag håller med om att invandringpolitiken är något som bör disskuteras, något som dom andra partierna borde tagit upp med SD så dom inte kom in i Riksdagen. Men jag stödjer inte SD för om man går djupare än bara deras invandringspolitik så är dom främlingsfientliga. I en demokrati så har dom rätten att tycka de dom vill. I en demokrati så har jag och du rätten att inte tycka om det. Visst kan jag även hålla med om att många som kommer hit ínte gör särskilt mycket nytta men många...väldigt många gör det! Jag däribland som har kommit hit från krig och bokstavlig tortyr. Idag är jag utbildad, jobbar på bank och behöver inte vara orolig och rädd för att bli förföljd och mördad. Jag förväntar mig att mina barn kommer att känna detsamma! jag tror att att om SD får sitta kvar nästa mandat så kommer det sakta men säkert bli värra och inte bättre. det dom har gjort bra däremot är att dom har öppnat upp en diskussion ingen vågade att ta för folk är så snabba med att peka finger och skrika RASIST! Vilket är så fel! Jag tror att många är frustrerade och dom enda som lyssnade var SD men nu när fler lyssnar så tror jag att dom nästa mandat kommer att åka ur Riksdagen. För Sverige är inte ett kallt land. Det svenska folket är inte rasistiskt! Inte det Sverige jag känner och älskar!



SV: Och ja jag har tänkt lite på att om man umgås så kanske man börjar känna attraktion. Den bästa grunden är juh egentligen vänskap eller hur?

2010-10-06 @ 10:00:42 | http://tallica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback